2019’da Büyük Veri Trendleri ve Eğilimleri Neler Olacak?

Büyük veri kavramı, son yıllarda başta iletişim teknolojileri olmak üzere pek çok farklı alanda yenilikler yaratıyor. Büyük veri ile hemen hemen her alanda kurallar yeniden yazılıyor! Bu heyecanlı gelişmeleri yakından takip etmek, büyük veri teknolojisini kullananların avantajlı hale gelmesini sağlıyor.

Büyük veri oldukça dinamik bir kavram. Tam anladık, öğrendik derken yenilikler karşımıza çıkıyor. Veri madenciliğinde yaşanan yeniliklerle veri toplama biçimleri değişiyor, veri mühendisliğindeki gelişmelerle verinin nasıl değerlendirdiği belirleniyor. Büyük veri alanından önümüzdeki yılın eğilimlerini yakından takip etmek, bu konuyla ilgilenenleri bir adım öne geçiriyor.

Dijital Değişim

Büyük veri alanında uzun yıllardır konuşulan yeniliklerden bir tanesi, dijital değişim. Belki bu kavramı ilk defa duyuyor olabilirsiniz. Ancak aslında belki de ne olduğunu fark etmeden siz de kendinizi bu alanda geliştiriyordunuz. Peki, dijital değişim ne anlama geliyor?

Dijital değişim, büyük veriyi firmaların daha yüksek kar elde etmek için geniş kapsamlı olarak kullanması anlamına geliyor. Bir anlamda büyük veri, yeni rekabet avantajı… Eskiden yeni bir fikir bulmak, ve bu fikri iyi bir şekilde pazarlamak rekabet avantajı sağlamaya yetiyordu. Oysa şimdi büyük veri ile durum değişti. Bir fikir ilk olarak sizin aklınıza gelmemiş olabilir. Veya harika bir pazarlama stratejisine sahip olmayabilirsiniz. Ancak büyük veride kendinizi geliştirirseniz, dijital değişimi yakalayabilir ve büyük veriyi avantajınıza kullanabilirsiniz.
2019 big data, büyük veri

Operasyonelleşme

Sırada jargona yeni eklenen bir başka kavram var. Operasyonelleşme, 2019 yılının anahtar kelimesi olacak. Veri hatlarının operasyionelleşmesi konusunda kendini geliştiren firmalar, bu yılı oldukça mutlu bir şekilde kapatacak. Peki, büyük veri kavramı içerisinde operasyonelleşme tam olarak ne anlama geliyor? Bunun için bir başka anahtar kelimeye, makine öğrenmesine bakmamız gerek.
2018 senesini kapatırken, makine öğrenmesi konusunda kendini geliştiren şirketlerin birden fazla veri hattı elde etmekte başarılı olduğunu görmüştük. Bu kanalların sayısının arttırılması, ve data analistleri tarafından örnek vakalarla bu kanalların beslenmesi, bir sonraki adımı oluşturuyor. Başarılı bir makine öğrenmesi algoritması yaratmak, bu nedenle önemli.

2019’da  Büyük Veri: Hibrit Veri Analizi

Büyük veri alanı ile birlikte ortaya çıkan mesleklerden birisi, veri analistliği. Veri analisteli, birbirinden farkı yöntemleri kullanarak eldeki veriyi şirketin yararına kullanmayı hedefliyorlar. Şimdiye kadar veri analizinde klasik yöntemler tercih ediliyordu. Ancak önümüzdeki seneden itibaren bu durum değişiyor.
Yeni yılda on plana çıkan trendlerden bir tanesi de, hibrit veri analizi olacak. Bu kavram, çok yönlü bir değişikliği işaret ediyor. Öncelikle veri toplama yöntemlerinde değişiklikler kullanılacak. Bu alandaki gelişmelerle teknoloji de giderek ucuzluyor. Bu da pek çok farklı firmanın farklı yöntemleri kullanacağı anlamına geliyor. Bunun yanısıra verileri inceleme yöntemlerinde de farklılıklar çıkacak. Veri ekosisteminde bu yönde yaşanacak değişiklikler, büyük veri alanında devrim niteliğinde bir etki yaratacak. Bu rüzgarı yakalamak isteyenlerin bu yıldan başlayarak büyük veri analizinde farklı alanlara yatırım yapması gerekmektedir.

2019 büyük veri, büyük veri analizi

Yeni Yıl Yeni Gelişmeler

Büyük veri alanı, özellikle geride bıraktığımız on senede büyük gelişmelere sahne oldu. Bundan sonra bu alanda yaşanalar, daha ziyade var olan gelişmelerin bizleri nereye götürebileceğini gösterecek.
Bu durumun yeni yılda büyük veri konusunda hizmet veren şirketlerin sayısında değişiklikelere neden olacağı öngörüsü hakim. Büyük veri tedarikçilerinin konsolidasyonları azalacak. Sayıdaki bu düşüşle de inovasyon on olana çıkıyor. Artık sadece büyük veriye hakim olmak değil, bu veriye farklı bir yaklaşım geliştirmek de önemli. Adımlarını bu kurallara göre atan firmalar kazanacak.



Bir Cevap Yazın